Pompki rowerowe BBB - rozmiar 10PCS

FILTRY

Płeć

Marka

Rozmiar

Cena

Salon

Białystok
Alfa
Bielsko-Biała
Sfera
Bydgoszcz
Focus
Częstochowa
Galeria Jurajska
Gliwice 
Factory Gliwice Outlet
Gorzów Wlkp.
Galeria Nova Park
Kalisz
Galeria Amber
Katowice
Silesia
Galeria Katowicka
Kraków
Zakopianka
Galeria Krakowska
Galeria Bronowice
Lublin
Atrium Felicity
Łódź
Manufaktura
Olsztyn
Galeria Warmińska
Dekada
Opole
Solaris Center
Poznań
King Cross Marcelin
Galeria Pestka
Posnania
Avenida
Stary Browar
Radom
Galeria Słoneczna
Rzeszów
Millenium Hall
Warszawa
Złote Tarasy
Galeria Północna
Galeria Mokotów
Centrum Handlowe Atrium Promenada
Wrocław
Magnolia Park
Zakopane
Wierchy
Zielona Góra
Focus Mall
Nabój CO2 BBB AirTanks zestaw 10szt BMP-35
10PCS
Obejrzałeś/aś 1 z 1 produktów

Pompka rowerowa – niezbędne akcesorium dla każdego rowerzysty

Niezależnie od tego, czy jeździsz rowerem na co dzień, czy też preferujesz sporadyczne wycieczki rowerowe, pompka rowerowa powinna stanowić obowiązkowe wyposażenie Twojego dwukołowca. Konieczność posiadania pompki do roweru odczujesz przede wszystkim w sytuacji, gdy przebijesz dętkę w oponie. Powietrze szybko zejdzie z koła, co uniemożliwi kontynuowanie jazdy. Takiej sytuacji nigdy się nie planuje i choć nie zdarza się ona szczególnie często, gdy już wystąpi, może powodować problemy, na przykład z powrotem do domu.

Kolejny powód, dla którego warto posiadać pompki rowerowe, to bieżące uzupełnianie powietrza. Nawet szczelne dętki czasem tracą na twardości, a w niektórych sytuacjach dzieje się to w przyspieszonym tempie. Opony często stają się miękkie na przykład po zostawieniu jednośladu na dworze w słoneczny dzień. W takiej sytuacji należy odrobinę dopompować koła. Dopiero wtedy można wybrać się na bezpieczną przejażdżkę.

 

Jaką pompkę rowerową wybrać?

Dobór pompki do roweru należy uzależnić przede wszystkim od sposobu użytkowania dwukołowca. Dobrze wziąć pod uwagę częstotliwość korzystania z roweru, długość pokonywanych dystansów oraz okolicę, w obrębie której jeździmy. Asortyment sklepu Intersport obejmuje różnorodne modele pompek od renomowanego producenta – Topeak.

  • Pompka rowerowa z manometrem –  jazda na zbyt twardej oponie może być niebezpieczna. Zbyt wysokie ciśnienie wiąże się z ryzykiem rozsadzenia dętki i opony, przez co staną się one niezdatne do użytku. Aby mieć stałą kontrolę nad stopniem napompowania koła rowerowego, najlepiej stosować pompki rowerowe z manometrem. Dodatkowy atut, jaki może posiadać pompka z manometrem to również przycisk zwalniający powietrze. Co istotne, wbrew pozorom, pompka do roweru z manometrem nie stanowi ciężkiego czy dużego akcesorium, dlatego możemy wozić ją ze sobą podczas wypraw rowerowych.
  • Pompka ręczna - najwygodniejsza forma pompki rowerowej, ponieważ zajmuje znacznie mniej miejsca od pompek nożnych. Tego rodzaju mini pompka rowerowa także może posiadać manometr. Zwykle istnieje opcja podpięcia jej przy ramie rowerowej. Warto wziąć jednak pod uwagę, że pompowanie opony za pomocą pompki ręcznej zajmuje nieco więcej czasu.
  • Pompka do roweru elektryczna – zazwyczaj stanowi uniwersalne akcesorium, które można stosować także do kół w samochodach, piłek czy materacy. Jak sama nazwa wskazuje, pompka elektryczna do roweru wymaga podłączenia do źródła prądu. Niektóre modele podepniemy wyłącznie do gniazda zapalniczki w samochodzie. To dobre wyposażenie w garażu, ponieważ z jej pomocą najszybciej napompujemy opony. Z pewnością jednak nie nadaje się do zabrania ze sobą na wycieczkę rowerową.
  • Pompka nożna do roweru – stosowanie nożnej pompki do roweru nie jest tak męczące fizycznie, jak używanie pompki ręcznej. Zwykle takie warianty bazują na dwóch tłokach, co pozwala szybciej napompować opony. Pompkę nożną do roweru najlepiej trzymać w garażu lub w domu. Niekoniecznie nadaje się ona do wożenia ze sobą podczas jazdy na rowerze, ponieważ ma większą wagę i rozmiar od pompki ręcznej.

 

Jaka końcówka do pompki rowerowej?

Podczas wyboru pompki rowerowej należy dobrać także końcówki pasujące do wentyli w kołach naszego roweru. Bez ich kompatybilności nie będziemy w stanie napompować opon, a powietrze ucieknie bokiem. Najczęściej stosuje się pompkę do kół z końcówkami odpowiednimi do standardowych wentyli DV. Jednak pompka do roweru szosowego posiada inną końcówkę, dostosowaną do wentyli PV lub FV, które mają wyraźnie mniejszą średnicę.